Followers

Cari Blog Ini

Ahad, 25 April 2010

EDISI SENGIT : KENAPA JANGAN SOKONG UMNO

KENAPA JANGAN SOKONG UMNO

1.Islam Tidak Menjadi Dasar

Sejak awal lagi penubuhan Umno ialah untuk melawan Malayan Union sahaja. Bukan untuk mempertahankan Islam. Islam hanya alat, bukan sebagai satu asas dalam perjuangan. Kalau Islam sudah menjadi asas perjuangan, tentu mereka akan merujuk kepada Islam dalam semua hal.

2.Dasar Umno yang pragmatis (ikut suasana)

Kita pun tidak tahu apa dasar Umno yang pakai sekarang, Islamkah, Melayukah, mempertahan tanah airkah. Cuma seperti yang pernah disebut oleh YB Dr Fuad Zarkashi sewaktu menjadi Ketua Penerangan Badan Perhubungan Umno Johor, perjuangan Umno hanya untuk perut sahaja.

3. Islam hanya kuda tunggangan Umno

Ia bukan menjadikan Islam sebagai pedoman. Peralatkan Islam untuk kepentingan politik. Mereka akan menggunakan program agama sekiranya suatu kawasan kuat agama contohnya di Pantai Timur, Kedah dan Perlis .Sehingga Tan Sri Muhyiddin mengatakan undi BN juga masuk syurga ketika kempen di Manik Urai.

4. Akhlak yang tidak senonoh dengan skandal perempuan seperti yang berlaku kepada bekas ahli parlimen Gombak, ahli Parlimen Ampang Jaya dan Ketua Wanita Umno Kelang. Kebetulan mereka ini tidak bernasib baik kerana media dapat tahu..

5.Matlamat masuk Umno ialah untuk mengumpul kekayaan sebanyak mungkin. Sikap kebendaan yang sudah berakar umbi dalam Umno sukar untuk diubah. Memegang jawatan sebagai tiket untuk kaut keuntungan. Pemimpin makan isi pengikut makan tulang.

6.Umno Tidak Membela Agama. Kita boleh melihat apa yang Umno sudah lakukan untuk membela agama. Orang murtad Umno diam membisu



7. Orang Agama (ulama’) Umno hanya subang tembaga. Peranan golongan agama hanya untuk menjadi peluru melawan Pas sahaja dan tidak lebih daripada itu. Peranan mereka hanya untuk tukang baca doa, tahlil dan marhaban. Mereka bukan dijadikan rujukan untuk mengemudi negara. Sebaliknya sijahil yang menjadi kepala, manakala si alim menjadi pengikut. Apabila ini terjadi banyak dasar yang bertentangan dengan Islam telah berlaku.

8.Dasar Umno putera bukan bumiputera. Menindas sesama bangsa hanya kerana berlainan ideologi, akhirnya telah menempatkan bangsa merempat di bumi sendiri. Sebab itu DEB gagal mencapai matlamat pemilikan ekuiti bumiputera sebanyak 30%. Kenapa gagal walaupun ¾ jamaah menteri Melayu Islam, Pegawai melayu. Jawabnya kerana dasar Umno putera.

9. Diskriminasi terhadap kerajaan yang sebangsa dan seagama di Kelantan sebagai satu contoh yang ketara. Apakah layak Umno hendak mendakwa mereka sebagai tulang belakang orang Melayu. Apakah slogan kalau kuat Umno maka Melayu akan kuat menjadi realiti?

10. Khianat bahasa sendiri. Umno sudah membunuh bahasa sendiri sebagai bahasa ilmu. Sudah berbilion wang negara hangus untuk projek Methematik dan Sains dalam bahasa Inggeris pada tahun 2003. Berjuta anak Melayu dan rakyat pendalaman menjadi mangsa.

11.Politik khianat bangsa. Yang penting ialah kuasa, samaada mengorbankan kepentingan agama dan bangsa lain bicara. Persempadanan semula dalam pilihanraya 2004, bagaimana Umno telah mengkhianat orang Melayu-Islam semata-mata untuk melawan Pas.

12. Umno mengajar rakyat rasuah dalam berpolitik. Mereka yang dipilih bukan berdasarkan kewibawaan masing-masing dalam mempertahankan bangsa dan agama. Mereka bukan menjadi pemimpin orang Umno tetapi menjadi boneka kepada tauke-tauke yang memberi wang kepada mereka akhirnya inilah yang memusnahkan bangsa dan agama.

12. Tun Musa Hitam mengatakan Umno dilanda penyakit “Ketuaan” ertinya Umno sudah sampai umur nyayuk yang sikit masa lagi sudah tidak kenal antara air milo dengan air longkang.

13. Tun Dr Mahathir mengatakan umno sudah busuk sampai ke usus.

14.Kewujudan PERKASA menunjukkan umno gagal membela melayu.

“DAMAINYA RAKYAT TANPAMU UMNO”

Tiada ulasan: