Followers

Cari Blog Ini

Isnin, 7 Januari 2008

INDUSTRI PERHOTELAN NEGARA DIJANGKA MERUDUM

Industri perhotelan negara serta industri pelancongan dijangka akan merudum, bukan oleh sebab pelancong takut datang ke Malaysia kerana di negara ini terdapat demonstrasi jalanan.

Tetapi pelancong luar negara telah mula hilang keyakinan terhadap keselamatan peribadi mereka. Apa ke tidaknya, kalau seorang menteri kabinet pun tidak selamat di Malaysia ini, apatah lagi pelancong asing atau rakyat jelata.

Sekiranya tiada tindakan besar-besaran untuk memastikan keselamatan bilik hotel, bilik persalinan, tandas di Malaysia ini bebas dari kamera tersembunyi, maka susahlah untuk meyakinkan pelancong dalam dan luar negara untuk melancong ke Malaysia

Sekiranya dalang yang mengambil DVD lucah bekas Menteri Kesihatan Malaysia tidak ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah, selagi itu rakyat tidak berasa selamat, seperti mana pembunuh Nurin Jazlin belum ditangkap. Atau mungkin tidak dapat dihadapkan ke mahkamah kerana Malaysia tidak mempunyai Akta Privasi yang lengkap ? Maka ini akan lebih menakutkan pelancong dalam dan luar negara.

Jadi , adakah pelancong takut datang ke Malaysia sebab tahap keselamatan semakin lemah atau oleh sebab demonstrasi jalanan ? Fikir fikirkan.

Tiada ulasan: