Followers

Cari Blog Ini

Rabu, 16 April 2008

KHIR TOYO TAK ADA PELUANG LAWAN KETUA PEMUDA

Oleh : Ketua Perusuh

Oleh Ketua PerusuhKasihan saya melihatkan ADUN-ADUN Selangor (termasuk bekas ADUN) daripada Barisan Nasional yang sebelum ini menguasai Selangor. Manakan tidak, sudahlah kalah dikawasan yang ditandingi, kini berpeluang pula untuk dimalukan atas sebab yang nampaknya boleh menggugat terus hayat politik mereka.

Mereka kini sedang disiasat oleh pihak Kerajaan Selangor bilamana didapati wang peruntukan tahunan sebanyak RM500 ribu bagi setiap DUN di Selangor didapati telahpun habis pada bulan Januari dan Februari. Malah ada yang telah kosong sepenuhnya pada hari pembuangan undi.

The Star melaporkan EXCO Kerajaan Selangor (Ronnie Liu) pimpinan Pakatan Rakyat telah mendedahkan perkara ini kepada wartawan ketika beliau membuat lawatan ke Majlis Perbandaran Klang.

Agaknya inilah perkara-perkara yang amat dirunsingkan oleh ramai ADUN dan bekas ADUN BN di Selangor selama ini. Mungkin inilah juga yang telah menyebabkan kematian Zakaria Mat Deros akibat sakit jantung. Manakan tidak kena sakit jantung, siasatan pastinya akan dapat mendedahkan kepincangan pengurusan kewangan oleh ADUN di Selangor.

Nampak gayanya Khir Toyo pastinya tidak mampu untuk meneruskan agenda beliau untuk menawarkan diri menjadi Ketua Pemuda UMNO. Situasi sekarang amat tidak memberangsangkan baginya. Pastinya akan ada siasatan yang sangkut kepada Khir Toyo.

Nampak gayanya akan ada beberapa pilihanraya kecil di Selangor gara-gara beberapa ADUN BN sedia akan akan mati kerana sakit jantung (atau bunuh diri). Jadi mudahlah Anwar untuk mendapat peluang untuk bertanding dalam Pilihanraya Kecil ini. Kita semua boleh tunggu dan lihat.

Tiada ulasan: