Followers

Cari Blog Ini

Selasa, 13 Mei 2008

"TAK MINAT TANDING KETUA PEMUDA, TAPI NAIB PRESIDEN ISNYAALLAH.." ADNAN

BENTONG: Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob hari ini berkata beliau tidak pernah berminat untuk bertanding jawatan ketua Pemuda Umno pada pemilihan parti Disember ini.

Bagaimanapun Adnan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pahang berkata jika dicalonkan untuk jawatan Naib Presiden, beliau akan "melihat pada keadaan".

"Saya tidak mahu bertanding jawatan (ketua Pemuda) tersebut (tapi) kalau nak calon jawatan naib presiden dan lain-lain, tengoklah keadaan," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Ketua Pemuda Umno Pahang Datuk Khairuddin Yaakob baru-baru ini bahawa 14 bahagian Pemuda Umno Pahang akan mencalonkan beliau untuk bertanding jawatan Ketua Pergerakan Pemuda Umno.

Adnan berkata: "Idea (untuk calonkan saya) itu dilontarkan oleh Ketua Pergerakan Pemuda Umno Pahang, kalau saya tak keluarkan kenyataan, orang ingat saya baling batu sembunyi tangan, sebenarnya saya tidak tahu menahu cadangan mereka ini.

"Saya nak nyatakan di sini hal Pemuda biar Pemuda selesaikan sendiri, saya sudah berusia 58 tahun. Jawapan saya ini cukup tegas (tidak berminat bertanding jawatan Ketua Pemuda), tanpa desakan dan tekanan daripada sesiapa, saya mencadangkan (hal) Pemuda Umno biar diselesaikan oleh Pemuda, untuk menentukan pemimpinnya," katanya.

Pada pemilihan Umno yang lepas, Adnan bertanding jawatan Naib Presiden tetapi tewas.

Terdahulu, Menteri Besar menyampaikan geran hak milik tanah kepada 210 peneroka Felda Mempaga 3, dekat sini.

Mengenai pemberian geran itu, Adnan berharap para peneroka supaya tidak sesekali menjual tanah mereka kepada pihak lain semata-mata untuk mendapatkan keuntungan segera.

"Para peneroka perlu mengusahakan tanah berkenaan untuk generasi kedua kerana mereka tidak lagi akan mendapat tanah seperti itu pada masa depan.

"Cabaran dan persaingan di zaman ini telah menjadikan tanah sebagai satu aset yang amat sukar untuk dicari ganti andai kata ia telah dijual," katanya.

JASINDAILY : Dah dasar UMNO yang memang menggilakan kuasa..bila dah dapat kuasa habis rakyat jelata ditolak tepi...bila kalah mula disebut ketuanan Melayu..kononnya Melayu akan hancur jika Pakatan Rakyat yang memerintah...kini sapa yang hancur sebenarnya...dapat kita lihat UMNO dah mula berantakan...

Tiada ulasan: