Followers

Cari Blog Ini

Ahad, 1 Julai 2012

Leftenan Adnan Kini Ahli PAS

Pelakon terkenal, Hairie Othman secara rasminya menjadi ahli PAS apabila menyerahkan borang keahlian PAS kepada Dato' Bentara Setia Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat yang merupakan Mursyidul Am PAS dan juga Menteri Besar Kelantan semperna Himpunan Hijau Menuju Putrajaya Peringkat Negeri Johor. yang dihadiri lebih 10,000 masyarakat negeri Johor.

 Dalam ucapannya selepas menyerahkan borang menyertai PAS, beliau menyatakan tujuan untuk memasuki PAS adalah bukan kerana pangkat atau mendapat apa-apa tawaran sebaliknya beliau ikhlas meneyrtai PAS kerana yakin dengan perjuangan yang dibawa oleh PAS. " Ada wartawan bertanyakan kepada saya adakah saya memasuki PAS kerana saya ditawarkan sesuatu oleh PAS. 

Saya menyatakan tidak dan saya memasuki PAS kerana saya yakin dengan perjuangan yang dibawa oleh PAS. Menyertai PAS ini juga bukan merupakan satu keputusan yang mudah bagi saya. Keputusan ini mengundang risiko besar terhadap bidang lakonan yang diceburinya ketika ini" "Namun saya yakin, rezeki ini datangnya daripada Allah dan bukannya dari BN. Saya dapat rasa dan saya yakin. Dari hari ini hingga bulan puasa, jadual ceramah saya sudah pun penuh. Saya rela membenarkan rakyat mengunakan khidmat saya untuk menawan Putrajaya", ujar belai diringi laungan takbir dari masyarakat johor yang hadir. 


 Turut menyerahkan borang menyertai PAS adalah ahli-ahli daripada Kebajikan Rangkaian Bekas Angkatan Tentera (KERABAT) yang dipimpin oleh Leftenan Kolenal (B) Haji Nazari Mokhtar. KERBAT merupakan badan NGO yang ditubuhkan untuk membela nasib bekas angkatan tentera yang dipinggirkan oleh kerajaan ketika ini.

sumber : Nusajayakini

Tiada ulasan: