Followers

Cari Blog Ini

Khamis, 20 September 2012

Soi Lek So Chai


Bekas seorang pelakon video, Chua Soi Lek yang terkenal dengan sikap biadapnya menghina Islam yang dihalalkan oleh Umno sekali lagi membuat kenyataan songsang. Kali ini Presiden parti yang ditolak orang Tionghua, MCA itu menyatakan bahawa Politik wang bukan rasuah, Beliau memberikan reaksi itu sebagai respons terhadap cadangan PKR supaya dakwaan politik wang terhadap seorang timbalan menteri wanita daripada MCA dirujuk kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Antara contoh politik wang, kata Chua, membelikan barangan kepada orang ramai menjelang tahun baru, yang tidak boleh disamakan dengan rasuah.
Chua memberikan jawapan mengejutkan itu ketika ditanya pemberita dalam majlis makan malam di Ipoh pada Selasa, lapor Oriental Daily News hari ini.Chua, memetik aduan yang diterima, pada mulanya mendakwa terdapat "timbalan menteri wanita" terlibat dengan politik wang, tetapi kemudian menjelaskan kenyataan dibuat secara umum dan tidak merujuk kepada individu tertentu.Heng Seai Kie yang berkhidmat di Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat satu-satunya timbalan menteri wanita daripada MCA. Beliau menafikan dakwaan itu.

 Jelas sekali bahawa amalan politik wang adalah halal di sisi Umno. MCA dan mungkin semua parti komponen BN sebab itulah amalan jijik itu terus menjadi 'zikir' harian mereka tanpa segan dan malu kepada Allah serta manusia. Bagi mereka politik wang sudah menjadi darah daging mereka. Memang benar rasuah adalah amalan syaitan dan disukai oleh orang yang mempunyai kepentingan tertentu. Maka tidak hairanlah 'Mursyidul Am' Umno, Mahathir Mohamad sendiri menyatakan bahawa Umno/BN adalah Syaitan yang dikenali dan patut diundi walaupun jahat dan pengamal rasuah. Selepas lebih bebaslah pendokong Umno/BN mengamalkan politik wang dalam PRU/PRK dan pemilihan parti kerana politik wang bagi mereka adalah amalan mulia dan badan penguatkuasa tidak akan bertindak terhadap mereka.~Mutaligat

Tiada ulasan: