Followers

Cari Blog Ini

Khamis, 31 Mei 2007

LINA JOY...WAKTU KAMU PASTI AKAN TIBA..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. .
Salam serta selawat ke atas Rasulullah s.a.w, ahli keluarga baginda juga para sahabat yang berjuang menegakkan Islam di muka bumi ini..

Alhamdulillah. . Dengan izin Allah swt dan usaha kalian yang bersama-sama menjalankan solat hajat, Allah mengizinkan kemenangan yang berpihak ke atas kita umat di Malaysia..

Pun begitu, kita perlu terus bersatu dengan berjemaah dalam menangani pelbagai lagi usaha mereka yang ingin meruntuhkan kuasa institusi Islam di Malaysia.

Jangan leka kerana mereka tidak akan berasa aman dan lena dengan kemenangan ini.

Setiap langkah perlu diamati dengan berhati-hati dan teliti agar tidak mendatangkan mudarat kemudian hari. Kes-kes seperti isu penukaran agama juga perlulah pihak berkuasa (terutamanya institusi jabatan agama) tangani dengan lebih serius. Jabatan agama memainkan peranan dalam menasihatkan kerajaan dalam pentadbiran negara ke arah pemerintahan undang-undang Islam yang lebih teliti.


Mudah-mudahan jabatan agama dan mufti-mufti bukan sahaja dapat menasihati kerajaan dalam isu ini, malah menasihati kerajaan agar pencalar imej Islam di Malaysia sebuah negara Islam seperti kilang arak dan penjualannya, kilang rokok dan penjualannya, organisasi perjudian dan premis judi (YANG SAHIH HARAM DI SISI ISLAM), premis hiburan seperti kelab malam dan seumpamanya, program realiti yang merosakkan akhlak dan beberapa aktiviti yang lain di HARAMkan terus dari bumi Malaysia yang tidak lain cuma mendatangkan mudarat kepada rakyatnya..

Jika isu yang lebih dalam seperti bin/binti boleh diperhalusi mengapa isu yang jelas seperti yang disebut di atas tidak diberi kuasa kepada pihak jabatan agama untuk tegas ditangani..? Sedangkan ia jelas di mata, terang di hati statusnya dalam undang-undang Allah..

Adakah demi menjaga kepentingan agama lain maka ia di benarkan bertapak di negara ini..?

Agama mana pula yang mengatakan bahawa ARAK, JUDI, ROKOK adalah bagus untuk penganutnya. .?

Di manakah status Islam negara Malaysia..?

Pada jumlah penduduknya. .?

Pada undang-undangnya. .?

Pada pemerintahnya. .?

Lina Joy.. Waktu kamu pasti akan tiba..


Semoga dapat kita fikirkan demi kebaikan bersama pada masa hadapan.. Kalian yang ingin mengupas lebih lanjut mengenai isu ini dialu-alukan. .

Syukran jazilan.. Jazakallahu khairan kathira..

Wassalam..






Tiada ulasan: