Followers

Cari Blog Ini

Jumaat, 9 Mei 2008

MAMAK PEMBODEK TUMPANG SEKOLE

Oleh: jingoza

Maka kesempatan pun diambil bila saja ada peluang untuk menonjolkan diri sebagai pembodek dan pengampu paling lantang pada pemimpin Umno/BN dengan mengunakan GPMS konon membantah teguran Karpal Singh kes pertukaran seorang Pengarah JAIP yang merupakan ahli Umno di Perak. Bukan main menonjol bila bercakap dalam tv tigasuku yang kuat ampu dengan bersemangat sungguh mamak ini !

Yang pelik bin ajaib mangkuk ni terlolong bila Karpal Singh persoal penukaran tu saja belum pun ada penghinaan atau makian seperti orang Umno memaki Sultan Terengganu mereka dengan unggapan paling biadap dalam sejarah yang tak pernah dimimpikan oleh orang Melayu Islam selama ini ! Natang yang bermaksud 'binatang' sangatlah hina bila digunakan walaupun terhadap binatang lebih lagi jika terhadap manusia !


Tahap akal binatangkah mereka-mereka ini walau menyerupai manusia ? Berbalik pada mamak Reezal mangkuk ni konon menunjuk hero pulak bila hal terjadi di Perak tapi seperti buta atau tuli masa kes 'natang' terjadi di Terengganu ! Tak ada satu apapun datang dari dia atau GPMS ? Seperti membingungkan diri saja !

Juga jangan lupa semasa penghinaan besar-besaran oleh Umno satu masa dulu terhadap raja-raja dengan berdemonstrasi serata Malaysia dikepalai juga oleh seorang mamak yang memang anti raja-raja sewaktu ingin menukarkan perlembagaan terhadap kuasa raja-raja , sedarlah wahai ahli-ahli mangkuk ayun GPMS dan juga persatuan-persatuan lain jenama Melayu yang mesti keahliannya terdiri dari seratus peratus Melayu Islam ! Anda semua sedang ditunggang seperti kaldai atau unta oleh geng mamak yang terkini untuk kepentingan diri, yang sangat memelikkan kenapa anda semua boleh menjadi biol dan diperkudakan oleh orang seperti ini !

Apa tiadakah pemimpin Melayu yang berprinsip dan berhemah memimpin GMPS juga persatuan Melayu lain ?

Sudahlah Umno pun telah selama 22 tahun lalu geng mamak juga menunggang dan memperbodohkan bukan saja rakyat Melayu malah hingga terlampau biadap juga terhadap institusi Raja-raja ! Tapi selama itu tidak ada langsung bantahan terhadap mamak yang menghina raja dan sultan? Baik dari parti pemerintah Umno ataupun apasaja gabungan termasuk GPMS !

Ingatlah Melayu dalam GPMS anda semua berotak dan tentu boleh berfikir bagaimana seorang mamak mengambil kesempatan keatas persatuan anda? Bukan setakat GPMS malah Umno juga diresapi geng mamak-mamak yang licik bak belut mengaut apasaja juga kesempatan, sedarlah era kini memerlukan akal 'luar kotak' jangan harap 'mereka-mereka' ini akan membela Melayu Islam atau mempertahankan negara seikhlasnya !
Penyusupan mereka ke dalam kerajaan, persatuan malah segala macam institusi sampai kepada kementerian kewangan habis di sapu mereka !

Ini bukan menghina mamak-mamak yang juga dikenali sebagai India Muslim yang pandai dan licik kerana manusia semua sama di mata Allah swt tapi awaslah dengan bertopengkan Melayu konon, persatuan Melayu dan Islam itu dan ini mereka sebenarnya menangguk di air keruh ! Ingatlah peribahasa yang sangat bererti yang selalu orang tua kita katakan ' Jika jumpa dot dot dot dan ular pukullah dot dot dot itu daripada ular ' kerana ular itu kita sudah tahu bahayanya mematuk hanya bila tertekan tapi mereka ini pandai bertopeng dan berdinding dengan nama Melayu dan Islam demi kepentingan diri semata , jadi berwaspadalah sebelum diresapi keseluruhanya tanpa had, wassalam.

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

Tiada ulasan: