Followers

Cari Blog Ini

Isnin, 12 Mei 2008

RTM TERUS LAUNGKAN PROPAGANDA KHIANAT DAN PALSU

Oleh Jingoza

Hari demi hari alat propaganda Umno/BN itu mencanangkan lagu lama Umno yang basi dan peribahasa 'menang sorak kampong tergadai', macamlah rakyat marhaen masa kini semua sungguh bengap atau bodoh mudah percaya apa yang digorengnya ! Dengan menyiarkannya setiap hari sambil membidas Pakatan Rakyat secara sinis juga bangsa Melayu konon yang menyokong pembangkang adalah bukan penyokong tulin atau 'ori' Umno ! Bermakna yang menyokong dan memenangkan Umno/BN di PRU-12 baru-baru ini adalah seratus peratus penyokong Umno tulin , yang menyebabkan 5(1) negeri berubah arah pada Pakatan Rakyat ! Jadi akibat ini apa rationalnya yang tulin ?

Si mangkuk ayun jurucakap RTM tv1 seorang perempuan dengan bersemangat menyindir rakyat Melayu yang konon menyokong PR hingga terhakis kekuasaan ,ketuanan juga DEB khasnya diPulau Pinang menyebabkan menang sorak tapi kampong tergadai ! Kampong mana tergadai wahai mangkuk ? Selama 50 tahun Umno/BN memerintah dengan kelebihan kerusi tapi berketua menterikan seorang Cina dari Gerakan ! Berapa banyak kampong-kampong Melayu bukan tergadai malah punah/lesap macam 'magic' seperti sedang jadi di Jelutong sekarang,Tanjong Tokong, Tanjong Bunga,Batu Maung,Sungai Nibong,Sungai Ara dan banyak lagi yang kini hanya tinggal nama jika nak dicatatkan tapi siapa punya angkara jika bukan dari pemimpin Umno ?

Amat bangang sekali juruhebah RTM juga penerbit-penerbit mereka mengeluarkan fakta palsu malah fitnah besar tapi terbalik menuduh pula rakyat Melayulah menjadi dalang saban hari ! Pelik sungguh pemikiran otak-otak konon intelek menerajui badan penyiaran di Angkasapuri yang sebenarnya menjadi lembu atau kaldai tunggangan pemimpin-pemimpin gelojoh Umno ! Butakah mereka atau memang kurang upaya otak mereka untuk memikir dan melihat lamanya penyelewengan dan pengkhianatan ini semua dari parti yang konon membela Melayu ? Mengapa tidak dihebohkan apa yang pemimpin Umno dah buat ?

Lihat sajalah pembangunan di Pulau Pinang selama mereka memerintah ,berapa banyak rakyat Melayu meninggalkan pulau itu sebab tidak termampu dengan 'pembangunan' dacing senget sebelah yang konon ingin membela Melayu tapi segala kondo,apartment dan rumah mewah semuanya tak termimpi boleh dimiliki rakyat Melayu,secara tidak langsung Umno/BN menghalau Melayu marhaen sebaliknya mengkayakan kroni dan sanak saudara sesama mereka dalam Umno ! Segala macam kontrak,tender juga infrastruktur dan kepentingan difaraidkan sesama kroni terpilih Umno tapi masih memekik terlolong melaungkan DEB konon,masih menunjukkan bahawa Umno sajalah yang boleh membela dan pertahankan Melayu !

Lihat sajalah satu contoh penyelewengan wang negara pemimpin besar mereka seperti Perdana Menteri Malaysia, terbaru kes kos menanggung tiga penasihat siluncai sahaja memakan jutaan ringgit ,dekat RM 1.2 juta dipunahkan setahun hanya untuk luncai-luncai ini konon penasihat tapi hanya goyang kaki masuk berpuluh ribu sebulan sedangkan rakyat menanggung beban setiap hari menghadapi karenah barang naik (BN) Tambah menyedihkan lagi sipengkhianat wang Petronas mamak bekas PM pula salah seorang luncai tersebut ! Mengapa ini boleh berlaku ? Dimana ketelusan Umno/BN ? Siapa pengkhianat pada rakyat sebenar ? Siapa sorak dan siapa gadai ?

Semana bijak tv RTM memutar ,memalsu serta memfitnah namun kebenaran kian terbongkar satu persatu tanpa diduga kerana Allah swt bersama orang-orang yang benar dan bertakwa,usahlah cari dosa sedangkan anda di Angkasapuri berotak dan tahu apa itu fitnah dan apa itu kebenaran,mahukah anda disoal diakhirat kelak apa kejadah kerja anda mengheboh berita palsu dan fitnah malah terhadap yang seagama anda ! Apakah jawapan anda ? Adakah anda akan berkata saya makan gaji dan cari makan jadi saya kena ikut perintah walau tahu ia bukan kebenaran ! Mereka beri rezeki pada saya bukan Allah swt yang beri kot !

Fikirlah kakitangan dan otak-otak yang boleh bebas berfikir di Angkasapuri supaya jangan jadi macam lembu atau kambing bila disuruh sang pengembala masuk kandang anda pun mengembik dan masuk ! Diera kini manusia sudah boleh berfikir bijak dan matang bukan macam dizaman tahun dulu bercawat lagi ! Jadi matangkan otak-otak intelek anda semua bukan di'natang'kan oleh pemimpin Umno ,wassalam

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar
amuraria-alikram.blogspot

Tiada ulasan: