Followers

Cari Blog Ini

Ahad, 29 Mac 2009

Bukit Gantang Umpama Medan Perang-Malaysiakini

Sehari berkampung di Bukit Gantang memberikan beberapa gambaran kepada saya. Antaranya :-

1) Bukit Gantang bagaikan medan perang, di mana-mana sahaja ceruk kelibat Polis di merata tempat terutama di Traffic light dan kawasan-kawasan berhampiran Markas PAS. Martek Polis (Khemah Polis) di bina di setiap DUN dan saya jangkakan ianya menelan jutaan ringgit duit rakyat. Apa faedahnya kepada rakyat?. Pengundi Bukit Gantang kena fikirkan hal ini.

2) 50 tahun di bawah pemerintahan BN, pekan-pekan kecil di Bukit Gantang masih lagi bertaraf Pekan Koboi seperti Pekan Terong dan lain-lain. Apakah ini yang BN katakan sebagai pembangunan.

3) Masih terdapat ramai rakyat yang miskin dengan rumah kecil, usang, buruk dan hampir roboh. 50 tahun BN perintah apa yang mereka buat. Bila PR hendak baiki taraf kehidupan rakyat mereka rompak kerajaan.

4) Kebebasan dan demokrasi hanyalah omongan kosong apabila program-program ceramah pemimpin PR dan PAS dihalang. Antaranya ceramah maulidur Rasul Anwar Ibrahim di masjid Sg Bemban, Kuala Terong pada 27 Mac dihalang oleh Polis yang lengkap dengan FRU dan lain-lain.
source: mutaligat

Tiada ulasan: