Followers

Cari Blog Ini

Isnin, 24 Januari 2011

Merlimau Medan Perubahan : Dimana 40 Ustaz Muda dan Menteri Agama UMNO ????

Pimpinan MCA makin biadap dalam mempersoalkan isu agama terutama isu Cikgu Mala selaku wakil PAS di dalam PRK Tenang. Dimanakah pemimpin UMNO yang mengaku Islam ??? kenapa tidak diajar pemimpin MCA asas2 di dalam Islam....Lihat sahaja pimpinan DAP yang sudah faham akan Islam dan mereka begitu menghormati agama Islam. Inilah bezanya kesan diantara DAP dan MCA...DAP baru beberapa tahun duduk bersama PAS dibawah satu bumbung tetapi sudah memahami hukum2 dalam Islam berbeza dengan MCA yang sudah berpuluh tahun berada dalam BN malangnya tidak mendapat manfaat apa itu Islam daripada pimpinan UMNO.

Sebaliknya, pimpinan UMNO hanya diam membisu apabila presiden 'seks' MCA, Chua Soi Lek tanpa segan2 menghina dan menidakkan hukum bersentuhan / bersalaman antara lelaki dan perempuan. Walaupun didalam suasana politik sepatutnya isu agama tidak wajar disentuh kerana ia membabitkan sensitiviti penganutnya terutama umat Islam yang mempunyai kapasiti teramai menganut agama tersebut. Chua Soi Lek perlu memohon maaf kerana "memperlekehkan ajaran Islam" ini dengan "cuba menggambarkan pengamal ajaran Islam adalah anti sosial dan tidak boleh berkhidmat kepada masyarakat".

p/s : isu ini sudah membuktikan bahawa perjuangan UMNO dalam memperjuangkan Islam di Malaysia ini hanyalah retorik semata2. Jika isu sebegini tidak dapat diatasi bagaimana UMNO hendak memperjuangkan isu keruntuhan akidah yang semakin haru biru serta krisis murtad yang semakin meruncing...!!! Sah sudah bahawa UMNO parti yang memperalatkan Islam demi kepentingan periuk nasi mereka....Hoi Jamil Khir, kenapa kau xjawab hah ???

Tiada ulasan: