Followers

Cari Blog Ini

Khamis, 29 September 2011

KERJA BANGANG UMNO MELAKA


Melaka Sifar Pembangkang. Mungkin itu tagline bagi kerajaan UMNO/BN di Melaka yang ingin melihat keadaan di Melaka bebas dari pembangkang dan sampai bilakah UMNO/BN mahu bersikap seperti kebudak-budakan ini. Setelah dibuat tinjauan ke atas tiga laman web negeri yang diterajui oleh PAS (Kelantan) dan 2 negeri yang diperintah UMNO/BN iaitu Perlis dan Melaka, hanya web kerajaan Melaka sahaja yang syok sendiri menjadikan web itu milik UMNO.

Cuba kita perhatikan dengan tindakan 'menyifarkan' pembangkang oleh kerajaan negeri Melaka itu sedikit sebanyak menafikan hak rakyat yang memberikan mandat kepada lima ADUN Pakatan Rakyat dari DAP. Adakah DAP memenangi pilihanraya lalu mendapat mandat dari makhluk asing sehinggakan dinafikan demikian? Sememangnya sifar pembangkang jika lima ADUN tersebut tidak disenaraikan namun ia tidak menunjukkan sifar yang nyata sebaliknya ada parut yang mencacatkan web tersebut.

Klik imej untuk pembesaran

Mari kita lihat dan perhatikan tindakan kerajaan negeri Melaka menjadikan pembangkang sifar di lima DUN yang dimenangi oleh DAP/PR. DUN yang dimenangi tersebut ialah di N.15 Bachang - YB Lim Jak Wong, N.16 Ayer Keroh - YB Khoo Poay Tiong, N.19 Kesidang - YB Goh Leong San, N.20 Kota Laksamana - YB Betty Chew Gek Cheng dan N.22 Banda Hilir - YB Tey Kok Kiew. Kerusi DUN di Melaka mempunyai 28 kerusi yang mana 5 kerusi telah dimenangi oleh DAP/PR atau dalam peratus yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat di Melaka ialah 17.56%.

Bukan setakat menafikan ADUN-ADUN DAP tersebut, web kerajaan itu juga memasukkan pautan UMNO seperti dalam gambar di bawah ini. Nampak gayanya UMNO/BN Melaka semakin takut pada bayang-bayang sendiri walhal mereka yang memerintah Melaka. Itu baru lima ADUN DAP/PR yang mendapat mandat, jika mandat dapat kepada semua PR maka UMNO/BN Melaka boleh jadi gila meroyan kerana tidak dapat menerima hakikat kejayaan PR ini.

Klik imej untuk pembesaran

Apakah motif pautan tersebut dimasukkan bersama dalam laman web kerajaan negeri? Adakah UMNO tiada jentera untuk membuat pautan dalam blog atau lain-lain medium sehinggakan terpaksa menggunakan laman web rasmi kerajaan. Adakah mungkin yang bekerja dalam jabatan kerajaan terutama unit I.T dalam kerajaan Melaka budak hingusan yang tidak dapat membezakan laman web rasmi atau web sebuah parti. Mungkin juga unit I.T tersebut hanya tahu dalam Melaka hanya UMNO sahaja yang wujud maka senarai lima ADUN DAP/PR tlah dinyah dari laman tersebut.

Sekrang kita cuba tengok perbandingan antara tiga buah kerajaan yang satu kerajaan PAS (Kelantan) dan dua kerajaan yang diperintah UMNO/BN (Perlis dan Melaka). Berikut ialah laman web tersebut:-

1) Kerajaan Negeri Kelantan [PAS]

Klik imej untuk pembesaran

Portal rasmi Adun Kerajaan Negeri Kelantan. Adun UMNO dipamerkan dan diperkenalkan. Tiada tanda salah guna kuasa (pautan PAS) di laman web berkenaan. Tahniah Kepimpinan Kerajaan Negeri Kelantan. 

2) Kerajaan Negeri Perlis [UMNO/BN]

Klik imej untuk pembesaran

Portal rasmi Adun Kerajaan Perlis. ADUN PAS dipamerkan dan diperkenalkan. Malah tiada salah guna kuasa (meletakkan pautan Parti UMNO) pada portal. Tahniah Kepimpinan Kerajaan Negeri Perlis. 

3) Kerajaan Negeri Melaka [UMNO/BN]

Klik imej untuk pembesaran

MasyaALLAH.. Portal rasmi Adun Kerajaan Melaka. ADUN DAP tidak dipamerkan dan tidak diperkenalkan. Malah salah guna kuasa (meletakkan pautan Parti UMNO) pada portal. Apa sudah jadi dengan UMNO Melaka?

Tiada ulasan: