Followers

Cari Blog Ini

Sabtu, 24 Mac 2012

Alahai Najib Al-Wasatiyah

Belanja atau kos sambutan hari jadi Perdana Menteri Malaysia Datuk seri Haji Muhd Najib Razak pada 24 Julai di Seri Perdana berjumlah RM79,053. (ringgit Malaysia; tujuh puluh ribu lima puluh tiga sahaja). Inilah dikatakan WASITIYYAH ALA NAJIB YANG PENUH DENGAN PEMBAZIRAN DAN KEMEWAHAN.

Majlis itu menyajikan 47 hidangan istimewa termasuk DAGING PANGGANG yang diimport dari New Zealand, termasuk makanan Jepun dan Barat. Purata atau pecahan perbelanja hari jadi Najib Razak seperti berikut:-
  • Buffet untuk 100 tetamu RM20,700
  • Band Syed Sobri RM7,738
  • Band Batak RM5,300.
  • Minuman 5 gelen (ARAK?) RM795
  • Gubahan Bunga RM31,800

Cas pengendalian RM12,720.

(untuk bacaan yang lebih detial sila rujuk kepada SUARA KEADILAN BERTARIKH 20.3.2012).

Banyak sungguh pitis (wang/duit) Najib Razak sambut hari jadi belanja RM80,000 dan belanja majlis bertunang anak Najib Razak mencecah RM400,00.

Kita nak tanya Najib Razak siapa yang membayar bil bil hari jadi dan majlis bertunang tersebut?. Mengikut sumber dari pengarah Stategi Keadilan Sdr. Rafizi Ramli semuanya dibayar oleh kerajaan Malaysia.
Jika tidak dibayar oleh kerajaan Malaysia betullah Najib Razak telah simpan pitis sejak menjadi YB lagi atau sejak bayu lagi.
Namun semuanya dibuat atau "BANGQUET or Order (BEO) DIBUAT OLEH PEJABAT PERDANA MENTERI WALAUPUN IANYA MAJLIS PERIBADI NAJIB RAZAK.

Sehingga sekarang Najib Razak hanya menafikan tidak ada bukti yang menyokong penafian Najib Razak . Rakyat hanya dapat (one off) RM500 dalam tempuh 56 tahun merdeka. Tapi pemimpin UMNO dan kroninya dapat diut rasuah puluhan juta. Memang UMNO jahat dari dulu kini dan selamanya

Tiada ulasan: