Followers

Cari Blog Ini

Sabtu, 28 April 2012

PRDU : Tak Profesional langsung


Syed Herman menceritakan ketika beliau berjalan menuju ke motorsikalnya di belakang Quality Hotel, Jalan Raja Laut, tiba-tiba beliau telah ditembak dengan sengaja oleh pihak polis sehingga berdarah belakangnya. Profesionalkah polis di Malaysia?


Peguam Fitri menceritakan beliau melihat polis sedang membelasah orang awam di hadapan bangunan DBKL berdekatan Dataran Merdeka, dan beliau mendekati kelompok polis itu dan menasihati polis supaya berhenti membelasah orang itu. Setelah itu, polis bertanyakan siapa beliau dan beliau memperkenalkan diri sebagai peguam yang memantau demonstrasi Bersih. Setelah itu, beliau pula menjadi mangsa belasahan gerombolan polis tidak kurang 10 orang. Kaca mata beliau ditarik dan dicampakkan ke tanah. Setelah itu ditendang bertubi-tubi dengan kasut polis. Mujurlah, ketua gerombolan polis datang dan hentikan sesi belasahan itu.

Sdra Harith Bohari telah ditembak dengan gas pemedih mata dan peluru gas itu telah kena pipinya dan mendatangkan kecederaan


Sdra Radzi menceritakan ketika beliau berada dalam kereta bersama 3 orang rakannya yang lain kira-kira jam 7 petang, di hadapan balai Dang Wangi, sekumpulan polis telah menahan kereta itu dan mengarahkan mereka semua keluar, setelah itu, polis berkenaan merentap baju kuning yang dipakai oleh 2 orang sahabatnya sehingga koyak dan merampas baju itu. setelah itu, keempat2 mereka dibelasah, ditendang dan disepak tanpa belas kasihan sehingga pecah urat darah dalam mata. Kita sekarang di Malaysia atau di Palestin?



Wartawan Guag Mind Daily dibelasah polis sebab mengambil gambar polis belasah peserta lain. Lepas tu peserta lain yang ambil gambar polis belasah wartawan Guang Ming Daily pula kena belasah, chain reaction. Nak cover satu, last last semua terbongkar.

Tiada ulasan: