Followers

Cari Blog Ini

Selasa, 12 Jun 2012

Masa Depan Negara Di Tangan Anak muda - Law Bing Haw


Ketua AMK Melaka, Law Bing Haw berkata tujuan utama Pelancaran Jentera Pemuda Pakatan Rakyat adalah ingin untuk menyampaikan mesej kepada rakyat bahawa anak muda berganding bahu bagi mencetuskan perubahan di Melaka. Sudah tiba masanya untuk anak muda berubah demi menyelamatkan negara daripada kehancuran. Beliau berkata, tanah air ini bukan milik individu dan ianya milik seluruh rakyat. Jadi sekiranya tanah air kita telah dimusnahkan oleh UMNO/BN apa yang perlu kita buat, kita kena lawan mereka habis-habisan bagi menyelamatkan tanah air ini. 

 Beliau mengulas bahawa anak muda bukannya ada kuasa ataupun ada wang tetapi mereka ada integriti, mereka ada maruah dan ada semangat yang boleh jatuhkan UMNO/BN pada masa yang akan datang dan itu yang menggentarkan mereka dengan anak muda pada hari ini. Law juga memetik kata-kata dari Yusuf al-Qadrawi yang berbunyi “Jika kamu ingin melihat masa hadapan sesebuah negara maka lihatlah pada golongan anak muda pada hari ini. Ini kerana anak muda cerminan masa hadapan negara”.

 Beliau yakin dengan sokongan anak muda di Melaka pada kali ini, landskap politik di Melaka dapat diubah. Beliau menyeru bahawa anak muda Melaka jadilah seperti Hang Tuah dan bukannya Hang Samseng seperti yang ditunjukkan oleh UMNO/BN.

Tiada ulasan: