Followers

Cari Blog Ini

Rabu, 9 Mei 2007

10 DALIL PILIHANRAYA UMUM SEMAKIN HAMPIR

Ramai pengkaji politik Malaysia meramalkan Pilihanraya Umum akan diadakan sebelum berakhirnya tahun 2007 ini. Ini berdasarkan kepada beberapa faktor dan 'alamat-alamat kecil' yang dilihat semakin jelas sekarang.

Berikut disiarkan 10 Dalil Mengapa Pilihanraya Umum akan diadakan sebelum berakhirnya tahun 2007 ini.

1. Bursa Saham yang dilihat baik sehingga mencecah 1,300 mata sekarang ini dan kedudukannya adalah agak stabil kecuali sesuatu yang tidak dijangka berlaku ke di Bursa Shanghai dan New York. Kedudukan ekonomi yang baik sentiasa menjadi faktor sesebuah untuk membubarkan parlimen dan mengadakan pilihanraya di mana-mana negara sekalipun.

2. Sambutan 50 tahun kemerdekaan pada 31 Ogos ini akan disambut secara besar-besaran untuk menaikkan semangat patriotik rakyat untuk kembali menyokong kerajaan kononnya atas dasar semangat kebangsaan dan patriotik tanpa mengira kaum dan fahaman politik.

3. Belanjawan(Bajet) tahun ini yang akan dibentangkan pada September ini akan dijadikan 'senjata' untuk memancing rakyat dengan pelbagai umpan yang mampu menbagui mata rakyat sebagai suatu tarikan untuk mereka mengundi BN (Barisan Najis) sekali lagi.

4. Akhbar 'pembodek' dan 'penjilat' BN tidak habis memainkan peranan mengangkat martabat Barisan Najis (BN) dan spin doctor pula terus menyerang dan menfitnah pembangkang dengan pelbagai tohmahan dan tuduhan untuk mencacatkan pembangkang di mata rakyat. Imam Al Badawi yang sebenarnya sangat lembap, serba tidak tahu, kuat tidur di'lambung-lambung' sebagai pemimpin agung penyelamat ummah walaupun negara kita penuh dengan rasuah, penyelewengan dan seribu satu macam masalah. Media elektronik seperti kumpulan Media Prima dan RTM juga terus mengadakan kempen terbuka memuji kerajaan dan mengutuk pembangkang pada setiap rancangn terutama Berita.

5. Kemenangan 'cabul' Barisan Najis (BN) di Ijok dan Machap dijadikan sandaran bahawa rakyat masih setia menyokong mereka walaupun sebenarnya hati mereka sendiri kurang yakin dengan kemampuan mereka kerana kemenangan itu penuh dengan misteri dan tanda tanya.

6. Barisan Najis terpaksa mengadakan Pilihanraya awa, kerana pada 1 Januari nanti Tol akan dinaikkan dan kali ini ianya melibatkan tol Lebuh Raya Utara-Selatan sudah tentu ianya akan menjejaskan sedikit sokongan kepada mereka andai Pilihanraya Umum diadakan selepas kenaikan tol..

7. Imam Al Badawi mesti mengadakan Pilihanraya sebelum Mac 2008 kerana selepas itu Anwar Ibrahim telah bebas untuk bertanding pilihanraya. Jadi mahu tidak mahu Imam Al Badawi terpaksa mengadakannya lebih awal kerana sekarang pun ekonomi makin baik dan sokongan rakyat masih baik kepada mereka kononnya.

8. Kenyataan-kenyataan media pemimpin-pemimpin Barisan Najis yang setiap hari mengharapkan jentera BN bekerja dengan kuat dari sekarang bagi menarik sokongan rakyat.

9. Pengelibatan Polis menghalang ceramah-ceramah pembangkan seperti yang berlaku di Pulau Pinang semalam menunjukkan bahawa BN semakin terdesak bagi memastikan sokongan rakyat tidak berpihak kepada pembangkang.

10. Sekolah-sekolaj juga diberitakan telah dimaklumkan untuk bersedia menjadi Pusat Pengundian manakala pegawai-pegawai kerajaan tertentu telah dilatih untuk menjadi pegawai-pegawai sementara SPR untuk proses pilihanraya.

BERSEDIALAH WAHAI SAHABAT SEMUA UNTUK MENENTANG TENTANG AHZAB BARISAN NAJIS (BN) INI.

SUMBER DARI : PEMUDA BUKIT KATIL

Tiada ulasan: