Followers

Cari Blog Ini

Rabu, 27 Disember 2006

SETAHUN SUDAH BERLALU.....

Alhamdulillah, semalam genaplah setahun usia blog jasindaily. Segala susah payah dan pahit getir banyak diharungi ketika kami mengendalikan blog ini. Terima kasih ditujukan khas buat pengunjung yang sentiasa memberikan sokongan kepada kami. Insya-Allah selagi ada umur kami akan terus beristiqomah. Dengan memperjuangkan konsep "LAMAN INFORMASI TERKINI", insya-Allah kami akan sentiasa menyalurkan maklumat terkini terutama berita-berita yang berkisar di Negeri Melaka dan tak juga yang berlaku di Malaysia bumi tercinta.

Selama setahun, blog ini sudah 3 kali bertukar rupa dan 2 kali bertukar nama. Bermula dengan Kawjasindaily dan sekarang sudah ditukar kepada jasindaily. Pada asalnya laman ini bermula pada bulan Ogos 2005 dan dilaksanakan secara rasmi pada 25 Disember 2005.

Terima kasih juga kepada salah seorang wartawan PENJANA Melaka iaitu saudara "BUDI" yang sudi meyumbangkan berita kepada kami. Tak lupa juga kepada laman-laman seperti Tranungkite, PemudaBukitKatilatau mana-mana laman yang ada menyediakan link untuk terus ke laman jasindaily. Jasa kalian semua tidak akan kami lupakan. Kami akui yang laman ini kurang dikemaskini untuk setiap hari kerana salah seorang orang kuat blog ini telah menjawat jawatan Setiausaha Pemuda PAS kawasan Jasin, tetapi itu tidak mematahkan semangat kami untuk berpencak di dalam arena IT.

Disebabkan tugas baru itu, kerja-kerja untuk mengemaskini blog ini sedikit terkandas, tetapi Alhamdulillah beliau masih lagi mampu beristiqomah dalam kerja-kerja ICT walaupun sibuk dengan tugas yang baru. Beliau masih sanggup melapangkan masa untuk mengemaskini blog ini dan sesekali menghantar artikel berkenaan isu semasa.


Banyak jasa blog ini kepada beliau..disebabkan dengan blog ini beliau mempunyai ramai kenalan dikalangan ahli PAS. Bukan hendak menonjolkan diri tetapi inilah salah satu usaha bagi mempertingkatkan taraf ICT dikalangan ahli PAS agar orang PAS tidak dipandang lekeh oleh puak-puak UMNO dan sekutunya selain menyalurkan maklmat terkini selain itu juga dapat memperatkan ukhwah.

Kita ketahui yang media cetak dan media elektronik ratanya dikuasai oleh pihak UMNO dan Barisan Nasional. Malaysia yang dikatakan mengamalkan sistem demokrasi sebaliknya telah menindas parti pembangkang dalam menyalurkan inormasi kepada penduduk di Malaysia.

Akibat "demokrasi"lah parti pembangkang ditindas dengan zalimnya oleh pihak kerajaan yang menguasai sepenuhnya media di Malaysia. Alhamdulillah dengan wujudnya kemudahan internet ini, memberikan kami peluang kepada kami untuk melebarkan sayap dalam arena IT dengan menyajikan berita-berita terkini yang melibatkan keganasan dan kezaliman UMNO dan BN kepada rakyat jelata.

Insya-Allah moga perjuangan ini diberkati oleh Allah dan kemenangan akan menjadi milik kepada insan yang sayang dan cintakan agamanya. Moga PAS akan terus membangun sejajar dengan slogan MEMBANGUN BERSAMA ISLAM..-salam perjuangan

Tiada ulasan: