Followers

Cari Blog Ini

Selasa, 26 Disember 2006

KEPIMPINAN ISLAM HADHARI LEBIH UTAMAKAN HIBURAN DARI MEMBENDUNG GEJALA SOSIAL.!!!

Sebagai seorang melayu dan bumiputera serta beragama islam, apa dah jadi dengan golongan artis-artis kita ya? Saya malu dengan gambar-gambar yang saya lihat.

Tak cukup dengan isu nikah, cerai, khalwat dan beranika kisah lagi, pakaian yang tidak melambangkan ciri-ciri Islam; memalukan... di manakah yang dilabelkan Islam agama rasmi Malaysia kerana kebanyakkan mereka ini adalah Melayu dan Islam. Bagaimanakah perasaan mereka ini?

Lihat baru2 ini, Malaysia dipilih menjadi tuan rumah bagi 'Global Indian Film Awards' (GIFA-2006). Majlis penganugerahan bagi penggiat filem Mumbai ini bukan kali pertama diadakan disini. Apakah rasional Malaysia dipilih sebagai tuan rumah? Bukankah Malaysia Negara islam dan majoriti rakyatnya berpegang pada ajaran islam yang tulen dan yang hadhari. Adakah ini yang perlu dibanggakan oleh kerajaan Islam Hadhari dengan menyalurkan hiburan di Malaysia. Apakah usaha kerajaan yang ada ini untuk memupuk dan membanteras gejala sosial yang semakin meruntuh. Mungkin bila dah terhantuk baru nak beringat...

Tiada ulasan: