Followers

Cari Blog Ini

Ahad, 6 Mei 2007

BN GUNA PENDEKATAN ALA AMERIKA.

OLEH : BUDI



Keputusan pilihanraya kecil N-11 Ijok sudah pun diketahui umum. Yang kalah masih mencari punca dan alasan. Yang menang pula seperti biasa mendakwa rakyat memilih mereka kerana mahukan projek turap jalan, lampu jalan dan longkang diteruskan di kawasan mereka.

Saya berkesempatan meninjau dan membantu kerja-kerja pilihanraya untuk calon PKR. Seperti biasa dan dimana mana pilihanraya kecil sekali pun, BN akan membaiki jalan yang tidak rosak. Itu kepakaran mereka. Begitu juga di Ijok, sampai kemalam pun kerja-kerja turap jalan masih diteruskan.


Sebenarnya itulah nikmat pilihanraya kecil. Mana nak dapat, sesuatu projek yang dilulus dan disiapkan dalam masa sepuluh hari. Saya tidak mahu mempersoalkan berapa juta bajet yang dikeluarkan, mengunakan jentera kerajaan atau ugutan kepada pelajar IPTA kerana memang sikap semulajadi rejim BN.Bukan satu Malaya, satu dunia pun tahu.

Sepanjang dua hari disana saya dapati pendekatan kempen BN kali ini lebih menjurus kepada provokasi keganasan. Pemuda BN turun padang pun dengan moto "sedia gempur". Apa dan siapa yang hendak digempur? TV dan media arus perdana pun memberi gambaran yang penyokong PKR adalah ganas. Hakikat yang sebenar adalah sebaliknya. Ada kawasan petugas PKR tidak dibenarkan berkempen. Ceramah kempen oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka-ustaz Abd Ghani pun diganggu FRU. Helikopter PDRM berlegar-legar dikawasan ceramah BA, macam ada rusuhan pula.Apa nak jadi ni?

Pada hemat saya semuanya ini memang telah dirancang rejim BN dengan kerjasama erat pihak keselamatan dan mungkin Pakeda. Begitu juga kisah penahanan dua buah bas yang dikatakan membawa pengundi hantu. Sebenarnya adalah perangkap yang telah dipasang oleh rejim BN dan PKR menjadi mangsanya. Inilah taktik baru BN untuk melabelkan pembangkang sebagai ganas, padahal merekalah kepala pengganas. Seperti juga Amerika menghalalkan tindakannya konon orang lain ganas. Mungkinkah BN telah mendapat nasihat dari CIA? Dan yang pasti,isu ini akan menjadi senjata utama rejim BN bagi menghadapi pilihanraya umun akan datang.

Itulah rejim BN yang semakin terdesak sanggup melakukan apa sahaja demi melindungi kudis dan kurap mereka. Kepada pengundi dan penyokong yang memberi kemenangan kepada BN dan melayu yang tak sedar diri,(khususnya yang tonggeng b*****) saya doakan semuga kalian terus bersama YB baru itu didunia dan juga akhirat. Begitulah nasib melayu UMNO hilang akal , iman pun entah kemana.

Tiada ulasan: