Followers

Cari Blog Ini

Selasa, 4 September 2007

MISI SOLO SUKARELAWAN GERAK SAMPAI DI MELAKA


Ayer Keroh, Sukarelawan GERAK Sdr Mohd Zainuddin b. Ghazali yang membuat Ekspedisi Solo Bermotosikal "Merdeka Dari Rasuah" sempena 50 tahun secara solo telah selamat sampai ke Negeri Melaka pada 29 ogos, jam 2.30 petang. Beliau yang dijemput dari plaza tol Air Keroh terus ke pejabat ketua menteri di wisma negeri.

Memorandum GERAK yang menekankan bahawa rasuah sebagai musuh nombor satu negara berjaya disampaikan kepada wakil ketua menteri En Daud. Beliau juga memaklumkan bahawa ketua menteri tiada di Melaka untuk menyambut memorandum tersebut.


Saudara Zainudin mengucapkan terima kasih atas sambutan yang diberikan biarpun memorandum tersebut tidak diterima sendiri oleh Dato' Ali Rustam. Beliau seterusnya menyeru kepimpinan kerajaan negeri Melaka supaya serius menangani isu rasuah samada diperingkat kakitangan kerajaan mahu pun orang politik.

Wakil pemuda PAS yang mengiringi beliau Sdr Rosli Abu mengharapkan kerajaan serius dan komited dalam perkara ini. "Saya yakin selepas ini akan ada memorandum lain yang akan menyusul dan kita sama sama tunggu apakah reaksi dan tindakan ketua menteri pada ketika itu" tegas beliau .

Tiada ulasan: