Followers

Cari Blog Ini

Khamis, 29 November 2007

DSAI BERSIHKAN KARAT UMNO

oleh : abuya

Buat julung kalinya selepas himpunan kuning 100,000 rakyat, pemimpin umum Parti Keadilan Rakyat DS Anwar Ibrahim telah turun bertemu rakyat di melaka pada minggu lepas.Program ceramah perdana yang dianjurkan bersama PKR-Jasin dan Majlis Tindakan DUN Serkam itu telah diadakan di kampung Tedong Pantai , satu kawasan yang diketegorikan sebagai kubu kuat umno.

Kehadiran ribuan penonton pada malam itu memang diluar jangka .Mungkin mereka mahu mendengar pelbagai isu yang panas dan sekali gus membuktikan penasihat PKR itu masih melekat dihati rakyat.Dari tinjauan yang dilakukan memang ramai pimpinan dan penyokong umno diperingkat cawangan yang hadir.Seperti yang kita sedia maklum memang pimpinan umno ' takut' untuk hadir mendengar ceramah penerangan parti pembangkang.Lain pula kali ini.

Suasana luar biasa ini mengingatkan kita akan era reformasi yang pernah dipimpin anwar satu masa dulu. Namun yang jelas ialah rakyat semakin berani dan memberi satu isyarat amaran kepada rejim yang memerintah. Kenaikan kos sara hidup, kadar jenayah yang semakin meningkat dan pemimpin yang kotor dengan rasuah adalah beberapa contoh yang membuatkan rakyat semakin meluat dan jijik dengan kerajaan yang memerintah.

Inilah gelombang baru rakyat akan menggempur kerajaan BN dalam pilihanraya akan datang. Kain batik, longkang atau jalan tar sudah tidak relevan untuk memancing rakyat.Usia merdeka 50 tahun cukup mematangkan rakyat untuk menilai mana isi dan hampas. Apa lagi modal BN ? Kerajaan sepatutnya sedar, rakyat semakin cerdik dan celik maklumat.Selain sumber internet, rata- rata rakyat dikampung telah pun ada saluran TV berbayar seperti astro yang boleh mereka dapatkan sumber berita yang berbeza. Inilah senjata yang akan memendekkan usia BN .

Saya memang tidak menyangka dan berasa sedikit pelik apabila orang umno memberi ucap tahniah kerana menganjurkan ceramah DSAI. Ada yang suruh perbanyakan lagi ceramah. Ada yang mula menyatakan sesalan kerana memilih BN sebelum ini.Sebenarnya inilah isihati rakyat yang selama ini tertipu dan yang manisnya mereka memberikan jaminan untuk mengundi BA dalam pilihanraya akan datang.

Inilah kehebatan seorang pemimpin. Kehadiran beliau ibarat membersihkan segala karat yang sekian lama melekat pada tubuh penyokong umno itu sendiri. Tahniah kerana mahu berubah dan berilah peluang kepada BA dalam pilihanraya akan datang. Terima kasih kepada semua yang terlibat menganjurkan program tersebut

Tiada ulasan: