Followers

Cari Blog Ini

Selasa, 25 Mac 2014

KENYATAAN MEDIA KECAM KEKEJAMAN TALIBARUT YAHUDI ( KUDETA MESIR)

MENGUTUK HUKUMAN MATI MURSYIDUL AM IKHWAN MUSLIMIN SERTA 528 AKTIVIS OLEH MAHKAMAH TENTERA MESIR
(25 Mac 2014) 

Lajnah Antarabangsa Pemuda PAS Malaysia (LA PPM) mengecam keputusan mahkamah Jenayah pihak Tentera Mesir yang menjatuhkan hukuman mati ke atas Musyidul Am Ikhwan Muslimin, Prof Dr Mohd Badie, Dr Saadu Katatni Presiden Parti Kebebasan dan Keadilan yang juga bekas Speaker Mesir bersama 528 orang aktivis Ikhwan Muslimin yang lain.

LA PPM menganggap keputusan tersebut adalah kemuncak kezaliman Jeneral Abdul Fattah As Sisi setelah melakukan kudeta ke atas kerajaan rasmi Mesir pimpinan Presiden Dr Mohamad Morsi dua tahun lalu serta tragedi penyembelihan rakyat di Medan Rabiah yang mengorbankan lebih 3,000 orang syuhada'.


Apa yang mengecewakan dunia adalah bagaimana keadilan yang sepatutnya ditonjolkan oleh mahkamah Mesir dicemari dengan keputusan yang berat sebelah dan tidak rasional. Lebih dari itu, dunia digemparkan apabila ketika proses mahkamah baru sahaja bermula minggu lalu dengan barisan pembelaan di bawah ancaman pihak polis walaupun ketika prosiding sedang berjalan, di mana salah seorang peguambela tiba-tiba dimasukkan ke dalam senarai tertuduh dan dijatuhkan hukuman mati yang sama.

Rejim Abdul Fattah as Sisi membuktikan beliau adalah diktator kuku besi mewarisi kezaliman Firaun di bumi tersebut. Beliau juga berjaya membuktikan kesetiaan beliau terhadap rejim haram Israel dan menjadi boneka Amerika Syarikat. 

LA PPM merasa kesal kerana kerajaan negara Islam- Arab mendiamkan diri membiarkan kezaliman didepan mata tanpa bantahan dan kecaman antarabangsa. Arab Saudi, UAE, Kuwait, Jordan dan lain-lain malah bersekongkol dengan rejim kudeta Mesir serta mempunyai sentimen kebencian mendalam yang sama terhadap Ikhwan Muslimin.

LA PPM menegaskan, menghukum mati pemimpin Ikhwan Muslimin tidak akan mematikan perjuangan rakyat Mesir dalam menuntut keadilan. Bahkan, rakyat akan semakin bersemarak berjihad menentang kezaliman Abdul Fattah. Mungkin, keputusan penghakiman ini juga menandakan rejim kudeta As Sisi bakal menemui pengakhirannya.

LA PPM mendesak kerajaan Malaysia mengutuk keputusan ini. Kerajaan juga wajar memutuskan hubungan diplomatik dengan Mesir serta mendesak negara-negara OIC bertindak tegas ke atas Mesir. Kezaliman rejim As Sisi perlu dihentikan dengan tindakan tegas dan berani pemimpin-pemimpin negara Islam.

Apa yang berlaku ke atas Syeikh Dr Badi' dan seluruh mangsa kezaliman ini, mengulangi episod kesyahidan Syeikh Said Qutub yang berakhir di tali gantung pada tahun 1960an. Syahidnya Said Qutb melahirkan ribuan lagi para ulama' dan mujahid bangkit membela Islam di bumi tersebut sehingga sekarang.

Buat Syeikh Dr Badi', kesyahidan beliau bakal melengkapkan perjuangan murni beliau memimpin Ikhwan selama ini. Keikhlasan beliau dibalas dengan ganjaran syahid di sisi Allah, Insyaallah.

DR RAJA AHMAD AL HISS
Pengerusi Lajnah Antarabangsa
Pemuda PAS Malaysia

Tiada ulasan: